Πράσινη Οικονομία και Επιχειρηματικότητα (ECO 340)
Grigorios Spirakis
Η συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια ανησυχία για τις κλιματικές αλλαγές και την εξάντληση των φυσικών πόρων θέτουν πλέον σε νέα βάση το δίλημμα "ανάπτυξη ή περιβάλλον". Η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πολιτικής, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο και στη χάραξη των περισσότερων εθνικών πολιτικών για βιώσιμη ανάπτυξη.
Η πράσινη οικονομία είναι η προσπάθεια συμβιβασμού δύο βασικών και –φαινομενικά- αντικρουόμενων αναγκών: για οικονομική ανάπτυξη και για προστασία του περιβάλλοντος. Στην πραγματικότητα περιβάλλον και ανταγωνιστικότητα είναι έννοιες συμπληρωματικές και όχι αλληλοσυγκρουόμενες, καθώς η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ουσιαστική συνθήκη για ισχυρή ανταγωνιστικότητα και συνεπώς βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.
Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες, επιβάλλεται η αναθεώρηση της σχέσης επιχειρηματικότητας και περιβάλλοντος. Η πράσινη επιχειρηματικότητα αποτελεί μια σύγχρονη μορφή οικονομικής δραστηριότητας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επιχειρήσεων για κερδοφορία και ανάπτυξη, αλλά ταυτόχρονα λαμβάνει υπόψη την περιβαλλοντική διάσταση, αντιμετωπίζοντάς την σαν ευκαιρία και όχι σαν εμπόδιο. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο επιδιώκουν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, μέσα από επενδύσεις που πραγματοποιούν στην έρευνα και την ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών και πρακτικών.
Η πράσινη επιχειρηματικότητα είναι από τους βασικούς άξονες της ευρωπαϊκής πολιτικής, ενώ εδραιώνεται σιγά σιγά και στην Ελλάδα, στο πλαίσιο συμμόρφωσης με τις κοινοτικές πολιτικές αλλά και εκμετάλλευσης των σχετικών ευκαιριών χρηματοδότησης που προκύπτουν μέσα από τα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
ΛιγότεραΗ συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια ανησυχία για τις κλιματικές αλλαγές και την εξάντληση των φυσικών πόρων θέτουν πλέον σε νέα βάση το δίλημμα "ανάπτυξη ή περιβάλλον". Η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πολιτικής, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο και στη χάραξη των περισσότερων εθνικών πολιτικών για βιώσιμη ανάπτυξη.
Η πράσινη οικονομία είναι η προσπάθεια συμβιβασμού δύο βασικών και –φαινομενικά- αντικρουόμενων αναγκών: για οικονομική ανάπτυξη και για προστασία του περιβάλλοντος. Στην πραγματικότητα περιβάλλον και ανταγωνιστικότητα είναι έννοιες συμπληρωματικές και όχι αλληλοσυγκρουόμενες, καθώς η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ουσιαστική συνθήκη για ισχυρή ανταγωνιστικότητα και συνεπώς βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.
Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες, επιβάλλεται η αναθεώρηση της σχέσης επιχειρηματικότητας και περιβάλλοντος. Η πράσινη επιχειρηματικότητα αποτελεί μια σύγχρονη μορφή οικονομικής δραστηριότητας που ανταπο
Η συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια ανησυχία για τις κλιματικές αλλαγές και την εξάντληση των φυσικών πόρων θέτουν πλέον σε νέα βάση το δίλημμα "ανάπτυξη ή περιβάλλον". Η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πολιτικής, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο και στη χάραξη των περισσότερων εθνικών πολιτικών για βιώσιμη ανάπτυξη.
Η πράσινη οικονομία είναι η προσπάθεια συμβιβασμού δύο βασικών και –φαινομενικά- αντικρουόμενων αναγκών: για οικονομική ανάπτυξη και για προστασία του περιβάλλοντος. Στην πραγματικότητα περιβάλλον και ανταγωνιστικότητα είναι έννοιες συμπληρωματικές και όχι αλληλοσυγκρουόμενες, καθώς η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ουσιαστική συνθήκη για ισχυρή ανταγωνιστικότητα και συνεπώς βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.
Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες, επιβάλλεται η αναθεώρηση της σχέσης επιχειρηματικότητας και περιβάλλοντος. Η πράσινη επιχειρηματικότητα αποτελεί μια σύγχρονη μορφή οικονομικής δραστηριότητας που ανταπο
Ενότητα 1. |
Εισαγωγή στην επιστήμη της επιχειρηματικότητας |
Ενότητα 2. |
Ανάλυση των Εννοιών Επιχειρηματίας και Επιχείρηση |
Ενότητα 3. |
Θεωρίες Επιχειρηματία |
Ενότητα 4. |
Θεωρίες Πράσινης Επιχειρηματικότητας |
Ενότητα 5. |
Θεωρίες Πράσινου Επιχειρηματία |
Ενότητα 6. |
Εισαγωγή στο Business plan |
Ενότητα 7. |
Ανάλυση της Επιχειρηματικής Ιδέας |
Ενότητα 8. |
Ανάλυση της Στρατηγικής – Canvas Στρατηγικών |
Ενότητα 9. |
Ανάλυση Μήτρας Ανταγωνιστικότητας |
Ενότητα 10. |
PEST Analysis. |
Ενότητα 11. |
SWOT analysis |
Ενότητα 12. |
Ανάλυση Περιβαλλοντικού Μάρκετινγκ |
Ενότητα 13. |
Οικονομική Ανάλυση της Επιχειρηματικής Ιδέας |
Ως βασικό εγχειρίδιο του μαθήματος προτείνεται το εξής:
Βιβλίο [50662617]: Οικονομική Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Γεώργιος Χάλκος
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: |
50662617 |
Έκδοση: |
1η/2016 |
Συγγραφείς |
Γεώργιος Χάλκος |
ISBN: |
9789609495844 |
Εκδότης: |
ΔΙΣΙΓΜΑ |
Ως δευτερεύον εγχειρίδιο του μαθήματος προτείνεται το εξής:
Βιβλίο [13860]: Πρακτικός οδηγός επιχειρηματικότητας: μελέτες περιπτώσεων, Πάνος Φιτσιλής.
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: |
13860 |
Έκδοση: |
1η/2009 |
Συγγραφείς |
Πάνος Φιτσιλής. |
ISBN: |
978-960-461-301-4 |
Εκδότης: |
Κλειδάριθμος ΕΠΕ |
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Σάββατο, 05 Σεπτεμβρίου 2020
- Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020
- Τρίτη, 07 Ιανουαρίου 2020
- Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019
- Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2019