ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΕΟ65
Pantelis Konstantinakos
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΓΕΝΙΚΑ |
|
|
|
|||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ |
|||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
|||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
|||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΑΕ065 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ |
|||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||||
Διαλέξεις |
3 |
4 |
||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου , Ειδικού Υπόβαθρου, Ειδικότητας |
ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ – ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
ΟΧΙ |
|||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
|||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/ |
|||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
1. Το γνωστικό αντικείμενο της άθλησης για όλους έχει ως σκοπό να εισάγει τον/την φοιτητή/τρια στις βασικές αρχές σχεδιασμού της άσκησης 2. Της οργάνωσης των μορφών άσκησης 3. Της διαχείρισης προγραμμάτων άσκησης 4. Της Αξιολόγησης προγραμμάτων άσκησης 5. Της Άθλησης των διαφορετικών κοινωνικών ομάδων 6. Να κατανοήσουν τη χρησιμότητα της κίνησης 7. Tης άσκησης 8. Της άθλησης στους ανθρώπους ανεξάρτητα ηλικίας 9. Του φύλου και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών 10. Ακόμα επιδιώκεται η κατανόηση της κουλτούρας 11. Καθώς και των απαιτήσεων των κοινωνικών ομάδων στις σύγχρονες κοινωνίες 12. Κατανόηση για τον ρόλο και τη χρησιμότητα της άσκησης – άθλησης 13. Επίσης τις προσαρμογές σε φυσικό και τεχνητό περιβάλλον των ειδικών εφαρμογών προγραμμάτων άσκησης και άθλησης
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Ομαδική εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
|
Αυτόνομη εργασία Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Ομαδική εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
3. |
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
1. Θεωρητική Προσέγγιση της Άσκησης για Όλους. Φιλοσοφία , Σκοπός, Το δικαίωμα στην άσκηση – άθληση. Ισότητα και Ανισότητα στην άσκηση – άθληση https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
2. Αρχές και Στόχοι της Άθλησης για Όλους. Συνέργια, δημιουργία σε θεσμούς και κινήματα. Αξιακή αναγνώριση της άσκησης. Επανακαθορισμός ατόμου και κίνησης. Οραματική προοπτική ατόμου και κίνησης/άσκησης/άθλησης. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
3. Η παιδαγωγική διάσταση της άσκησης – άθλησης. Ο παιδαγωγικό ρόλος τους και η σχέση του με το διαφορετικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιβάλλον. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
4. Κίνηση – Άσκηση - Άθληση. Εννοιολογική προσέγγιση, σχέσεις και διαφορές, τρόποι, μέσα και περιεχόμενα – προγράμματα. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
5. Κοινωνία – Σώμα – Φύλο και άσκηση – άθληση. Κοινωνία και σώμα, Κοινωνία και άσκηση, Κοινωνία και αθλητισμός. Φύλο και άσκηση – άθληση. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
6. Πολιτισμική διάσταση της άσκησης – άθλησης. Σχέση τους με την κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση, την κοινωνική κινητικότητα, το φύλο, την ηλικία και την καταγωγή. Ελληνική κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
7. Άσκηση – Άθληση στις σύγχρονες κοινωνίες. Ελεύθερη άσκηση ατομική – ομαδική, Οργανωμένη μαζική άσκηση, Οργανωμένη μαζική άθληση Ν. Νικηταράς, Η πόλη και η άσκηση του Πολίτη, εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα, 2003 https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
8. Κοινωνικές Ομάδες και σωματικές δραστηριότητες. Παιδιά και Έφηβοι Εργαζόμενοι και Επαγγελματίες, Γυναίκες, Ηλικιωμένοι, Ειδικές Κοινωνικές Ομάδες: ΑΜΕΑ, Θεραπευτικές Κοινότητες, Στρατός, Φυλακισμένοι. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
9. Σχεδιασμός και Οργάνωση προγραμμάτων άσκησης - άθλησης ως μορφές σωματικών δραστηριοτήτων. Είδη και περιεχόμενα προγραμμάτων. Μέτρα πρόληψης και προστασίας εμπλεκομένων στα προγράμματα. Ν. Νικηταράς, Η πόλη και η άσκηση του Πολίτη, εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα, 2003 https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
10. Εφαρμογές προγραμμάτων άσκησης – άθλησης, Δημόσιοι και Ιδιωτικοί φορείς, Εκπαίδευση, Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση, Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και Ιδρύματα, Εκκλησία. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
11. Βιωματικές επισκέψεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους οργάνωσης άσκησης – άθλησης, δημόσια και ιδιωτικά γυμναστήρια, αθλητικές εγκαταστάσεις, φυσικούς και τεχνητούς χώρους οργάνωσης σωματικών δραστηριοτήτων. Ξενοδοχεία, Κάμπινγκ κ.α.. Ν. Νικηταράς, Η πόλη και η άσκηση του Πολίτη, εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα, 2003 https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
12. Ομαδικές και Ατομικές εργασίες, ειδικές διαλέξεις για τον τρόπο διαμόρφωσης εργασιών άσκησης – άθλησης. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
13. Παρουσιάσεις των ομαδικών εργασιών, ανάλυση, κριτική, συζήτηση και αξιολόγησή τους. Καταγραφή των προβλημάτων, ελλείψεων και λαθών, αιτιολόγηση και κατανόησή τους. https://eclass.uop.gr/courses/OMA303/
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λ.π. |
Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία |
||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, με τους φοιτητές. Χρήση power point video. |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|
Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
|
Διαλέξεις, και Αναλύσεις των βιωματικών εργασιών |
39 ώρες (1,56 ECTS) |
|
Επισκέψεις και εφαρμογές σε ειδικούς χώρους οργάνωσης προγραμμάτων |
22 ώρες (0,88 ECTS) |
||
Σεμινάρια για τον τρόπο οργάνωσης προγραμμάτων άσκησης – άθλησης και εκπόνηση σχετικής εργασίας |
22 ώρες (0,88 ECTS) |
||
Προετοιμασία για εξετάσεις και εξετάσεις |
17 ώρες (0,68 ECTS) |
||
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
100 ώρες (4ECTS) |
||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι Αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
- Η γλώσσα θα είναι η ελληνική, και η αξιολόγηση θα γίνεται με γραπτές εξετάσεις σε θέματα που θα απαιτούν κριτική ανάλυση και παραδειγματικές αναφορές, καθώς και ανάπτυξη σχετική με αναφερόμενες βιβλιογραφικές πηγές. Τα θέματα θα αξιολογούνται με το 75% και οι εργασίες με το 25%. Οι παρουσίες θα προσμετρούνται ως θετική συνεισφορά στη γενική βαθμολογική αξιολόγηση. Λαμβάνεται ειδική μέριμνα για εξέταση Α.ΜΕ.Α και φοιτητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, σύμφωνα με τον κανονισμό του ΤΟΔΑ |
||
5 |
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
1. Ν. Νικηταράς, Η πόλη και η άσκηση του Πολίτη, εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα, 2003 2. Γ. Αυθίνος, Άσκηση, Άθληση, Κινητική Αναψυχή, Αθήνα 1998
|
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΓΕΝΙΚΑ |
|
|
|
|||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ |
|||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
|||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
|||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΑΕ065 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ |
|||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||||
Διαλέξεις |
3 |
4 |
||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου , Ειδικού Υπόβαθρου, Ειδικότητας |
ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ – ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
ΟΧΙ |
|||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΓΕΝΙΚΑ |
|
|
|
|||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ |
|||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
|||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
|||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΑΕ065 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ |
|||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||||
Διαλέξεις |
3 |
4 |
||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου , Ειδικού Υπόβαθρου, Ειδικότητας |
ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ – ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
ΟΧΙ |
|||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Τρίτη, 19 Μαΐου 2020