ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΟΥΛΗ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗ
Σεμιναριακού τύπου μάθημα με πρακτικό προσανατολισμό. Τα ακόλουθα ζητήματα αναλύονται και συζητώνται.
- To πλαίσιο της έρευνας. Η επιστημολογική και η οντολογική στάση του ερευνητή και η επίδραση τους στη διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος. Το θετικιστικό και το ερμηνευτικό παράδειγμα.
- Τα βήματα της έρευνας και ο σχεδιασμός της.
- Bιβλιογραφική έρευνα – Βιβλιογραφία – υποσημειώσεις – σημειώσεις τέλους.
- Εννοιολόγηση – Διαμόρφωση λειτουργικού ορισμού. Πρακτικά παραδείγματα.
- Το σχέδιο έρευνας και η επιλογή κατάλληλης μεθοδολογίας.
- Κατασκευή οδηγού συνέντευξης – κατασκευή ερωτηματολογίου. Πρακτικά παραδείγματα
- Η δομή της επιστημονικής εργασίας, παρουσίαση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων.
Στόχοι:
Η πρακτική εξάσκηση των φοιτητών στις μεθόδους και τις τεχνικές συγγραφής της επιστημονικής εργασίας.
Να κατανοήσουν οι φοιτητές με ποιό τρόπο ένα επιστημολογικό παράδειγμα επηρρεάζει τη διατύπωση ενός ερευνητικού ερωτήματος, την επιλογή της μεθοδολογίας και το σχεδιασμό της έρευνας.
Να κατανοήσουν, να διαχειριστούν και να επιλύσουν προβλήματα τα οποία ανακύπτουν στη διάρκεια μιας μικρής κλίμακας έρευνας .
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Στο τέλος του σεμιναρίου οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν αναπτύξει ικανότητες:
- Διατύπωσης κατάλληλων ερευνητικών ερωτήματα
- Διαμόρφωσης ρεαλιστικου σχεδίου έρευνας
- Διαμόρφωσης μεθοδολογικών εργαλείων
- Δόμησης μιας επιστημονικής εργασίας
Δομή:
7 τρίωρα σεμινάρια.
Αξιολόγηση:
Πορτφόλιο. Οι φοιτητές επιλέγουν ένα θέμα έρευνας και στη συνέχεια διαμορφώνουν ένα πορτφόλιο που αποδεικνύει την προσπάθεια και την πρόοδό τους καθώς διαμορφώνουν σχέδιο έρευνας για το συγκεκριμένο θέμα. Το πορτφόλιο πρέπει να δικαιολογεί τον τρόπο διατύπωσης του ερευνητικού ερωτήματος, τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για τη μεθοδολογία που προτείνεται, τον τρόπο κατασκευής του ερευνητικού εργαλείου (καθώς και τα πιθανά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματά του).
Βιβλιογραφία:
1. Lois Cohen, Lawrence Manion, Keith Morrison, Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2007
2 Βell Judith, Πως να Συντάξετε μια Επιστημονική Εργασία: Οδηγός Ερευνητικής Μεθοδολογίας, Αθήνα, 2007
3. Φίλιας, Β, Τσαούσης, Δ. Εισαγωγή στη Μεθοδολογία και τις Τεχνικές των Κοινωνικών Ερευνών, Βιβιλιοθήκη κοινωνικής επιστήμης και κοινωνικής Πολιτικής, Αθήνα, 2005.
4. Νότα Κυριαζή, Η Κοινωνιολογική Έρευνα Κριτική Επισκόπηση των Μεθόδων και των Τεχνικών, Ελληνικές Επιστημονικές Εκδόσεις, Αθήνα 1998
ΛιγότεραΣεμιναριακού τύπου μάθημα με πρακτικό προσανατολισμό. Τα ακόλουθα ζητήματα αναλύονται και συζητώνται.
- To πλαίσιο της έρευνας. Η επιστημολογική και η οντολογική στάση του ερευνητή και η επίδραση τους στη διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος. Το θετικιστικό και το ερμηνευτικό παράδειγμα.
- Τα βήματα της έρευνας και ο σχεδιασμός της.
- Bιβλιογραφική έρευνα – Βιβλιογραφία – υποσημειώσεις – σημειώσεις τέλους.
- Εννοιολόγηση – Διαμόρφωση λειτουργικού ορισμού. Πρακτικά παραδείγματα.
- Το σχέδιο έρευνας και η επιλογή κατάλληλης μεθοδολογίας.
- Κατασκευή οδηγού συνέντευξης – κατασκευή ερωτηματολογίου. Πρακτικά παραδείγματα
- Η δομή της επιστημονικής εργασίας, παρουσίαση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων.
Στόχοι:
Η πρακτική εξάσκηση των φοιτητών στις μεθόδους και τις τεχνικές συγγραφής της επιστημονικής εργασίας.
Να κατανοήσουν οι φοιτητές με ποιό τρόπο ένα επιστημολογικό παράδειγμα επηρρεάζει τη διατύπωση ενός ερευνητικού ερωτήματος, την επιλογή της μεθοδολογίας και το σχεδιασμό της έρευνας.
Να κατανοήσουν,
Σεμιναριακού τύπου μάθημα με πρακτικό προσανατολισμό. Τα ακόλουθα ζητήματα αναλύονται και συζητώνται.
- To πλαίσιο της έρευνας. Η επιστημολογική και η οντολογική στάση του ερευνητή και η επίδραση τους στη διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος. Το θετικιστικό και το ερμηνευτικό παράδειγμα.
- Τα βήματα της έρευνας και ο σχεδιασμός της.
- Bιβλιογραφική έρευνα – Βιβλιογραφία – υποσημειώσεις – σημειώσεις τέλους.
- Εννοιολόγηση – Διαμόρφωση λειτουργικού ορισμού. Πρακτικά παραδείγματα.
- Το σχέδιο έρευνας και η επιλογή κατάλληλης μεθοδολογίας.
- Κατασκευή οδηγού συνέντευξης – κατασκευή ερωτηματολογίου. Πρακτικά παραδείγματα
- Η δομή της επιστημονικής εργασίας, παρουσίαση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων.
Στόχοι:
Η πρακτική εξάσκηση των φοιτητών στις μεθόδους και τις τεχνικές συγγραφής της επιστημονικής εργασίας.
Να κατανοήσουν οι φοιτητές με ποιό τρόπο ένα επιστημολογικό παράδειγμα επηρρεάζει τη διατύπωση ενός ερευνητικού ερωτήματος, την επιλογή της μεθοδολογίας και το σχεδιασμό της έρευνας.
Να κατανοήσουν,
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020