Παιδαγωγική του Θεάτρου Ι: H Διδακτική του Θεάτρου στην Εκπαίδευση

tsiaras asterios

Περιγραφή
• ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 02YX004 • ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ECTS): 4 • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ/ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ: Υποχρεωτικό Μάθημα • ΕΞΑΜΗΝΟ: Εαρινό εξάμηνο (Β) • ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αστέριος Τσιάρας, Επίκουρος Καθηγητής • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, διάλογος, διάλεξη, βιωματικά θεατρικά εργαστήρια • ΕΞΕΤΑΣΗ : Γραπτή εξέταση • ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Ελληνική • ΣΚΟΠΟΣ: Ο διδακτικός σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες και τις τεχνικές της διδασκαλίας του θεάτρου στην εκπαίδευση. Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος ο φοιτητής θα κατανοήσει το περιεχόμενο, τη δομή και το στόχο της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα τα στάδια της διδασκαλίας και τις θεατρικές τεχνικές. Οι φοιτητές αναμένεται να αφομοιώσουν θεωρητικά και πρακτικά τις ακόλουθες ενότητες στη διδακτική του θεάτρου στην εκπαίδευση: α) Μορφές του θεάτρου στην εκπαίδευση β) Θεωρίες για το δραματικό παιχνίδι γ) Μέθοδοι διδασκαλίας του θεάτρου στην Εκπαίδευση δ) Τεχνικές διδασκαλίας του θεά
Περισσότερα  
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ  Σέξτου, Π. (2005) Θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία: Για εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, θεατρολόγους και παιδαγωγούς – εμψυχωτές, Μεταίχμιο, Αθήνα.  Γιάνναρης , Γ. (1995) Θεατρική Αγωγή και Παιχνίδι, Γρηγόρης, Αθήνα.  Γκανά, Γ. (1998) Δέκα δημιουργικά βήματα για μια σχολική παράσταση και έξι παραστάσεις με παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, Καστανιώτης, Αθήνα.  Γκόβας, Ν. (2003) Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο, Ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνι-κές. Ένα πρακτικό βοήθημα για εμψυχωτές θεατρικών ομάδων και εκπαιδευτικούς, Μεταίχμιο, Αθήνα.  Κοντογιάννη, Α. (2000) Η δραματική τέχνη στην εκπαίδευση, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.  Μουδατσάκις, Τ. Ε. (1994) Η θεωρία του δράματος στη σχολική πράξη, Το θεατρικό παιχνίδι, η δραματοποίηση ως μέθοδος προσέγγισης αφηγηματικών κειμένων, Καρδαμίτσας, Αθήνα.  Σέξτου, Π. (1998) Δραματοποίηση, Το βιβλίο του παιδαγωγού-εμψυχωτή, Μέθοδοι, εφαρμογές, ιδέες, Αθήνα, εκδ. Καστανιώτη  Παπαδόπουλος, Σ (2010) Παιδαγωγική του Θεάτρου, Αυτοέκδοση, Αθήνα. ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ Bolton, G. M. (1998) Acting in classroom drama: A critical analysis, Birmingham: University of Central England. Fleming, M. (2001) Teaching drama in primary and secondary schools: an inte-grated approach. London: David Fulton Publishers. Goode, T. (1995) Structuring drama work: a handbook of available forms in the-atre and drama, Cambridge: Cambridge University Press. Hornbrook, D. (1998) Education and dramatic art, London: Routledge. Neelands, J. (1998) Beginning drama, 11-14, London: David Fulton Publishers. Somers, J. (1995) Drama in the Curriculum, London: Cassell.

Ημερολόγιο