Παιδαγωγική Θεάτρου V: Η Ψυχοπαιδαγωγική της Διδακτικής του Θεάτρου στην Εκπαίδευση
tsiaras asterios
Περιγραφή
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 34ΕΧ014
• ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ECTS): 5
• ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ/ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ: Προαιρετικό Μάθημα
• ΕΞΑΜΗΝΟ: Χειμερινό Εξάμηνο (Ε΄ ή Ζ΄)
• ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αστέριος Τσιάρας, Επίκουρος Καθηγητής
• ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, διάλογος, διάλεξη, βιωματικά θεατρικά εργαστήρια
• ΕΞΕΤΑΣΗ : Γραπτή εξέταση
• ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Ελληνική
• ΣΚΟΠΟΣ: Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες της ψυχοπαιδαγωγικής σε σχέση με τη διδασκαλία του θεάτρου στην εκπαίδευση. Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος αναμένεται ο φοιτητής να κατανοήσει το περιεχόμενο, τη δομή και το στόχο της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
-Η διδακτική αποστολή του θεατροπαιδαγωγού σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στην προσχολική ηλικία.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
-Η διδακτική του θεάτρου σύμφωνα με την ανάπτυξη του παιδιού κατά τη σχολική ηλικία: Η σωματική, η νοητική, η ψυχοκινητική και η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού της σχολικής ηλικίας σε σχέση με τη διδακτική του θεάτρου.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
-Η διδακτική του θεάτρου σύμφωνα με την ανάπτυξη του παιδιού κατά την εφηβική ηλικία: Η σωματική, η νοητική, η ψυχοκινητική και η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού της εφηβικής ηλικίας σε σχέση με τη διδακτική του θεάτρου.
-Η αξιολόγηση της διδακτικής του θεάτρου σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
-Εργαστήρια ψυχοπαιδαγωγικής κατάρτισης στη διδακτική του θεάτρου.Λιγότερα
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 34ΕΧ014
• ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ECTS): 5
• ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ/ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ: Προαιρετικό Μάθημα
• ΕΞΑΜΗΝΟ: Χειμερινό Εξάμηνο (Ε΄ ή Ζ΄)
• ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αστέριος Τσιάρας, Επίκουρος Καθηγητής
• ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, διάλογος, διάλεξη, βιωματικά θεατρικά εργαστήρια
• ΕΞΕΤΑΣΗ : Γραπτή εξέταση
• ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Ελληνική
• ΣΚΟΠΟΣ: Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες της ψυχοπαιδαγωγικής σε σχέση με τη διδασκαλία του θεάτρου στην εκπαίδευση. Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος αναμένεται ο φοιτητής να κατανοήσει το περιεχόμενο, τη δομή και το στόχο της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
-Η διδακτική αποστολή του θεατροπαιδαγωγού σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στην προσχολική ηλικία.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
-Η διδακτική του
Περισσότερα ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 34ΕΧ014
• ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ECTS): 5
• ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ/ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ: Προαιρετικό Μάθημα
• ΕΞΑΜΗΝΟ: Χειμερινό Εξάμηνο (Ε΄ ή Ζ΄)
• ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αστέριος Τσιάρας, Επίκουρος Καθηγητής
• ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, διάλογος, διάλεξη, βιωματικά θεατρικά εργαστήρια
• ΕΞΕΤΑΣΗ : Γραπτή εξέταση
• ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Ελληνική
• ΣΚΟΠΟΣ: Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες της ψυχοπαιδαγωγικής σε σχέση με τη διδασκαλία του θεάτρου στην εκπαίδευση. Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος αναμένεται ο φοιτητής να κατανοήσει το περιεχόμενο, τη δομή και το στόχο της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
-Η διδακτική αποστολή του θεατροπαιδαγωγού σύμφωνα με τις αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στην προσχολική ηλικία.
-Η ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής του θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
-Η διδακτική του
Περισσότερα
Πληροφορίες
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Αναστασοπούλου, Ε. (2010) Θεατρικό παιχνίδι και διαπολιτισμική αγωγή: Μια συνάντηση με τον «άλλο» στον χώρο και στη ζωή, Γραμμικό, Λάρισα.
Γεωργίου, Μ. (2007) Η συμβουλευτική - επαγγελματικός προσανατολισμός στο χώρο του σχολείου και ο ρόλος της θεατρικής αγωγής : Ανάπτυξη εαυτογνωσίας - εαυτοαντίληψης μέσα από τη θεατρική αγωγή στο σχολείο, Παναγόπουλος, Αθήνα. Διαμαντόπουλος, Π. (2002) Σχολική παιδαγωγική, Παπαζήσης, Αθήνα.
Διαμαντόπουλος, Π. (2002) Σχολική παιδαγωγική, Παπαζήσης, Αθήνα.
Δήμου, Γ. (2008) Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Gutenberg, Αθήνα
Kempe, A. (2005) Εκπαιδευτικό δράμα και ειδικές ανάγκες: Ένα εγχειρίδιο για δασκάλους σε γενικά και ειδικά σχολεία, Πατάκης, Αθήνα.
Μάνος, Κ. (1991) Παιδαγωγική Ψυχολογία: Ψυχοπαιδαγωγική, Γρηγόρης, Αθήνα.
Μάνος, Κ. (1997) Ψυχολογία του εφήβου : Εξελικτική ψυχολογία, Γρηγόρης, Αθήνα.
Σβορώνου - Ζωγράφου, Ά. (2006) Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδασκαλίας: Για νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.
Slavin, R. (2007) Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη, Μεταίχμιο, Αθήνα.
Woolfolk, A. (2007) Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Έλλην, Αθήνα.
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ
Goodman, G. S. (2010) Educational psychology reader: the art and science of how people learn, Peter Lang, New York.
Malott, C. S. (2011) Critical pedagogy and cognition: an introduction to a postformal educational psychology, Springer, New York.
Ormrod, J. E. (2011) Educational psychology: developing learners, Pearson/Allyn & Bacon, Boston.
Renard, S & Sockol, K. (1987) Creative drama: enhancing self-concepts and learning, Minneapolis, MN : Educational Media Corp.
Rubie-Davies, C. (2011) Educational psychology: concepts, research and challenges, Routledge, New York.
White, F., Hayes, B. & Livesey, D. (2009) Developmental psychology: from infancy to adulthood, Pearson Australia, Frenchs Forest, N.S.W.
Woolfolk, A. (2007) Educational psychology: active learning, Pearson/Allyn & Bacon, Boston.
Woolfson, L. M. (2011) Educational psychology: the impact of psychological research on education, Pearson, New York.
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Αναστασοπούλου, Ε. (2010) Θεατρικό παιχνίδι και διαπολιτισμική αγωγή: Μια συνάντηση με τον «άλλο» στον χώρο και στη ζωή, Γραμμικό, Λάρισα.
Γεωργίου, Μ. (2007) Η συμβουλευτική - επαγγελματικός προσανατολισμός στο χώρο του σχολείου και ο ρόλος της θεατρικής αγωγής : Ανάπτυξη εαυτογνωσίας - εαυτοαντίληψης μέσα από τη θεατρική αγωγή στο σχολείο, Παναγόπουλος, Αθήνα. Διαμαντόπουλος, Π. (2002) Σχολική παιδαγωγική, Παπαζήσης, Αθήνα.
Διαμαντόπουλος, Π. (2002) Σχολική παιδαγωγική, Παπαζήσης, Αθήνα.
Δήμου, Γ. (2008) Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Gutenberg, Αθήνα
Kempe, A. (2005) Εκπαιδευτικό δράμα και ειδικές ανάγκες: Ένα εγχειρίδιο για δασκάλους σε γενικά και ειδικά σχολεία, Πατάκης, Αθήνα.
Μάνος, Κ. (1991) Παιδαγωγική Ψυχολογία: Ψυχοπαιδαγωγική, Γρηγόρης, Αθήνα.
Μάνος, Κ. (1997) Ψυχολογία του εφήβου : Εξελικτική ψυχολογία, Γρηγόρης, Αθήνα.
Σβορώνου - Ζωγράφου, Ά. (2006) Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διδασκαλίας: Για νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.
Slavin, R. (2007) Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη, Μεταίχμιο, Αθήνα.
Woolfolk, A. (2007) Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Έλλην, Αθήνα.
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ
Goodman, G. S. (2010) Educational psychology reader: the art and science of how people learn, Peter Lang, New York.
Malott, C. S. (2011) Critical pedagogy and cognition: an introduction to a postformal educational psychology, Springer, New York.
Ormrod, J. E. (2011) Educational psychology: developing learners, Pearson/Allyn & Bacon, Boston.
Renard, S & Sockol, K. (1987) Creative drama: enhancing self-concepts and learning, Minneapolis, MN : Educational Media Corp.
Rubie-Davies, C. (2011) Educational psychology: concepts, research and challenges, Routledge, New York.
White, F., Hayes, B. & Livesey, D. (2009) Developmental psychology: from infancy to adulthood, Pearson Australia, Frenchs Forest, N.S.W.
Woolfolk, A. (2007) Educational psychology: active learning, Pearson/Allyn & Bacon, Boston.
Woolfson, L. M. (2011) Educational psychology: the impact of psychological research on education, Pearson, New York.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Σάββατο, 12 Μαΐου 2018
- Τετάρτη, 01 Μαρτίου 2017
- Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2015
- Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2015
- Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2014