ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ IΧ:Δημιουργική, Ανατρεπτική Γραφή
Κοντογιάννη Άλκηστις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το ζητούμενο μαθησιακό αποτέλεσμα είναι οι φοιτητές/τριες, αφού προσεγγίσουν την
έννοια της δημιουργικότητας και τις τεχνικές της, να οδηγηθούν μετά από ένα πρώτο
ιδιότυπο λογοτεχνικό γραμματισμό σε μια προσωπική ανατροπή των καθιερωμένων
κειμενικών δομών. Επίσης, να οδηγηθούν, ατομικά ή σε ομάδες, στη δημιουργία μιας
σειράς κειμένων πολυφωνικών, πολυτροπικών, πολυεπίπεδων και πολυμορφικών. Μέσω
πρωτότυπων ερεθισμάτων, θεατρικών αυτοσχεδιασμών σε συναλλαγή με τις τέχνες, μέσω
μετασχηματισμών εικόνων, λέξεων, προτάσεων, ήχων, μουσικής και με άξονα το
«παίζειν», οι φοιτητές μπορεί να δημιουργήσουν την προσωπική τους αισθαντική,
ανατρεπτική γραφή που συνιστά άλλωστε την «απόλαυση του κειμένου» (R. Barthes) και
σχετίζεται με την ετερότητα και τους «ετέρους εαυτούς», ενώ τους οδηγεί σε ένα νέο τρόπο
αντίληψης και κατανόησης του εαυτού, του ετέρου και του κόσμου (J. Derrida).
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου παρακολούθηση ενός Συνεδρίου και δύο εργαστηρίων
εκτός μαθήματος όπως υποδεικνύει η καθηγήτρια
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η θεωρητική διάσταση του μαθήματος αναφέρεται σε θεωρίες της αποδόμησης και
προσεγγίζει ερευνητικές αποκλίνουσες λογοτεχνικές διαδρομές. Οι φοιτητές εξερευνούν
εξαρχής τη θεωρητική διάσταση της δημιουργικότητας, εξοικειώνονται με τις τεχνικές της,
Στη συνέχεια, έρχονται σε επαφή με είδη ποιητικής γραφής και αφηγηματικών κειμένων,
γίνονται κοινωνοί αποσπασμάτων πρωτότυπων/ιδιόμορφων λογοτεχνικών έργων και
δημιουργών/ συγγραφέων. Το εργαστήριο προχωρεί σε απόπειρες γραφής και
δημιουργικές, ανατρεπτικές εκφράσεις, ατομικά ή σε ομάδες, οι οποίες αποδίδουν την
πολυμορφία και τη δυναμική των ανθρώπινων σχέσεων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το ζητούμενο μαθησιακό αποτέλεσμα είναι οι φοιτητές/τριες, αφού προσεγγίσουν την
έννοια της δημιουργικότητας και τις τεχνικές της, να οδηγηθούν μετά από ένα πρώτο
ιδιότυπο λογοτεχνικό γραμματισμό σε μια προσωπική ανατροπή των καθιερωμένων
κειμενικών δομών. Επίσης, να οδηγηθούν, ατομικά ή σε ομάδες, στη δημιουργία μιας
σειράς κειμένων πολυφωνικών, πολυτροπικών, πολυεπίπεδων και πολυμορφικών. Μέσω
πρωτότυπων ερεθισμάτων, θεατρικών αυτοσχεδιασμών σε συναλλαγή με τις τέχνες, μέσω
μετασχηματισμών εικόνων, λέξεων, προτάσεων, ήχων, μουσικής και με άξονα το
«παίζειν», οι φοιτητές μπορεί να δημιουργήσουν την προσωπική τους αισθαντική,
ανατρεπτική γραφή που συνιστά άλλωστε την «απόλαυση του κειμένου» (R. Barthes) και
σχετίζεται με την ετερότητα και τους «ετέρους εαυτούς», ενώ τους οδηγεί σε ένα νέο τρόπο
αντίληψης και κατανόησης του εαυτού, του ετέρου και του κόσμου (J. Derrida).
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου παρακολούθηση ενός Συνεδρίου και δύο εργ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το ζητούμενο μαθησιακό αποτέλεσμα είναι οι φοιτητές/τριες, αφού προσεγγίσουν την
έννοια της δημιουργικότητας και τις τεχνικές της, να οδηγηθούν μετά από ένα πρώτο
ιδιότυπο λογοτεχνικό γραμματισμό σε μια προσωπική ανατροπή των καθιερωμένων
κειμενικών δομών. Επίσης, να οδηγηθούν, ατομικά ή σε ομάδες, στη δημιουργία μιας
σειράς κειμένων πολυφωνικών, πολυτροπικών, πολυεπίπεδων και πολυμορφικών. Μέσω
πρωτότυπων ερεθισμάτων, θεατρικών αυτοσχεδιασμών σε συναλλαγή με τις τέχνες, μέσω
μετασχηματισμών εικόνων, λέξεων, προτάσεων, ήχων, μουσικής και με άξονα το
«παίζειν», οι φοιτητές μπορεί να δημιουργήσουν την προσωπική τους αισθαντική,
ανατρεπτική γραφή που συνιστά άλλωστε την «απόλαυση του κειμένου» (R. Barthes) και
σχετίζεται με την ετερότητα και τους «ετέρους εαυτούς», ενώ τους οδηγεί σε ένα νέο τρόπο
αντίληψης και κατανόησης του εαυτού, του ετέρου και του κόσμου (J. Derrida).
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου παρακολούθηση ενός Συνεδρίου και δύο εργ