ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ (THSO-301)

Ioannis Leontaris

Περιγραφή

Η μεθοδολογία της τεχνικής προετοιμασίας του ηθοποιού αποτελεί μέρος της διδακτικής της Υποκριτικής τέχνης, αλλά και εν εξελίξει κώδικα της καλλιτεχνικής έκφρασης. Έτσι, η τεχνική προετοιμασία (training), άλλοτε αποτελεί μέρος της εκπαίδευσης του ηθοποιού ως «αποσκευή» υποκριτικής, άλλοτε μετατρέπεται σε εργαλείο σκηνοθεσίας ή δραματουργίας.  Σε κάθε περίπτωση η ουσιαστική λειτουργία τουtrainingσυνίσταται στην καλλιέργεια της σκηνικής παρουσίας του ηθοποιού και στην εδραίωση της συνειδητότητας και της ελευθερίας του επί σκηνής ως προς τη χρήση των εκφραστικών του μέσων (σώμα, φωνή, αναπνοή, επικοινωνία). Σε μια ιστορική προοπτική, οι διάφορες τεχνικές που εφαρμόζονται διακρίνονται από πολυμορφία, ετερογένεια και διαρκή μετάλλαξη. Όλο και συστηματικότερα τα τελευταία χρόνια επιχειρείται μία εις βάθος επισκόπηση αυτού του αντικειμένου στο πλαίσιο της Θεωρίας του θεάτρου. Το μάθημα αυτό, στο θεωρητικό του μέρος, έχει ως στόχο την παρουσίαση μιας «Εισαγωγής στην ιστορία του training” εξετά

Περισσότερα  

Ενότητες

Η τεχνική που πρέπει να αναπτύξουμε υπάρχει ήδη μέσα μας,απαιτηται η γνώση των εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και η κατανόηση τους.Επισης πως εφαρμόζονται και πως διδάσκονται αυτά τα εργαλεία. Άρα ξύπνημα της φύσης του ηθοποιού της ακοής της αναπνοής της φωνής του σώματος της πνευματικής ενέργειας.Ασκησεις θα όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσέγγιση των οριων και ενδυνάμωση τους. «Γυμναστική» λοιπόν πάνω στο μυικό κατ’εξοχην και νευρικό σύστημα του ηθοποιού για τη δημιουργία ενός κώδικα μιας τεχνικής η οποία βέβαια θα πρέπει απαραίτητα να μπορεί να εφαρμοστεί θεατρικά και να διδαχθεί .

 

Το μάθημα αυτό, στο θεωρητικό του μέρος, έχει ως στόχο την παρουσίαση μιας «Εισαγωγής στην ιστορία του training” εξετάζοντας ποικίλες μεθόδους τεχνικής προετοιμασίας του ηθοποιού από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Στο εργαστηριακό του μέρος, το μάθημα περιλαμβάνει εξειδικευμένo εργαστήριo training Υποκριτικής με βάση τη μέθοδο Viewpoints, και έμφαση στην ανάδειξη του ως εργαλείο πρόβας, υλικό παράστασης ή μέθοδο διδακτικής πρακτικής.

Η προετοιμασία για δουλειά, είτε πρόκειται για πρόβα είτε για παράσταση, απαιτεί επανασύνδεση με τον εαυτό, αποκοπή από τις σωματικές συνήθειες , απόσταση από το γοργό ποτάμι της καθημερινής ζωής, επιβράδυνση. Καλούμαστε να ανοίξουμε δίοδο στο ένστικτο και στην παρόρμηση διοχετεύοντάς τα απόλυτα συνειδητά. Ασκήσεις αυτοσχεδιασμού που ενθαρρύνουν τον αυθορμητισμό των σωμάτων και την ετοιμότητα για δράση σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στον περιβάλλοντα χώρο (αλληλεπίδραση με σώματα, ήχο, φως, σκηνικά αντικείμενα) μετατρέπουν το σώμα σε μία ολότητα πέρα από την ύλη (οστά , μύες, δέρμα κλπ) με εμπειρίες, αισθήσεις, ένστικτο, μνήμη και φαντασία στη διάθεσή του. Ένα σώμα που ακούει και ακούγεται.Στο οκτάωρο σεμινάριο θα εστιάσουμε στις παρακάτω συνκοινωνούντες ενότητες: Αναπνοή Όργανα Chakras Flocking Χώρος

Η Βιομηχανική μέθοδος του V. Meyerhold.   Ανάλυση των μελετών/φιγούρων καιτων κινητικών μερών που τις απαρτίζουν.  Ο balagan, ως ιδανικός ηθοποιός.

Ημερολόγιο