Τύπος | Όνομα | Μέγεθος | Ημερομηνία | |
---|---|---|---|---|
Διάλεξη 1η _Εισαγωγικές Έννοιες.pptx Βασικά στοιχεία του μαθήματος, σκοπός των οικονομικών, βασικά εμπειρικά ευρήματα των οικονομικών της εκπαίδευσης, εισαγωγή και ιστορική εξέλιξη των οικονομικών της εκπαίδευσης, βασικές έννοιες των οικονομικών και η εφαρμογή τους στην εκπαίδευση: αποτελεσματικότητα, ισότητα, δίλημμα μεταξύ αποτελεσματικότητας και ισότητας, κόστος ευκαιρίας, θετικές και αρνητικές εξωτερικότητες, ανάλυση κόστους-οφέλους. | 736.51 KB | 09-11-2019 | ||
Διάλεξη 2η_Προσέγγιση των Δυνατοτήτων_Εισαγωγή στη Θεωρία Ανθρώπινου Κεφαλαίου.pptx Η προσέγγιση των δυνατοτήτων (Capability Approach) του Amartya Sen: οι έννοιες της "λειτουργικότητας" και των δυνατοτήτων. Η εκπαίδευση ως επέκταση των δυνατοτήτων. Η Θεωρία του Ανθρώπινου Κεφαλαίου (ΘΑΚ): εισαγωγή, συσχέτιση απολαβών-εκπαίδευσης, ανθρώπινο κεφάλαιο-παραγωγικότητα-μισθοί, ανάλυση κόστους και οφέλους στα πλαίσια της ΘΑΚ, η χρονική αξία του χρήματος και η μέθοδος της καθαρής παρούσας αξίας. | 326.89 KB | 12-12-2019 | ||
Διάλεξη 3η_Θεωρία Ανθρώπινου Κεφαλαίου και Ανισότητες.pptx Θεωρία Ανθρώπινου Κεφαλαίου και οικονομικές ανισότητες: πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και φτώχεια, ασύμμετρη πληροφόρηση, περιορισμοί ρευστότητας, ανισότητες μεταξύ ανδρών και γυναικών στην αγορά εργασίας. | 1.7 MB | 20-12-2019 | ||
Διάλεξη 4η_Συνάρτηση απολαβών_Θεωρία Σηματοδότησης_Δαπάνες εκπαίδευσης.pptx Η συνάρτηση απολαβών του Mincer. Η ιδιωτική (ατομική) απόδοση της εκπαίδευσης: ορισμός, τρόπος μέτρησης και σημασία για την άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής. Θεωρία Σηματοδότησης: κεντρική ιδέα, η έννοια του αξιόπιστου σήματος, η εκπαίδευση ως σήμα, αντιπαραβολή με θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου. Δημόσιες δαπάνες για εκπαίδευση: ορισμός, ταξινόμηση, διεθνείς συγκρίσεις και προσδιοριστικοί παράγοντες. | 274.81 KB | 23-01-2020 | ||
Διάλεξη 5η_Ιδιωτικές δαπάνες_Κουπόνια εκπαίδευσης_Μέγεθος τάξης.pptx Ιδιωτικές δαπάνες εκπαίδευσης: είδη δαπανών, διεθνείς συγκρίσεις, συμπληρωματική εκπαίδευση, επιλογή σχολείου. Κουπόνια εκπαίδευσης (school vouchers): κεντρική ιδέα, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, η περίπτωση της Χιλής. Το μέγεθος της τάξης: παιδαγωγικές και οικονομικές διαστάσεις, διεθνείς συγκρίσεις, το πείραμα STAR, εμπειρικά ευρήματα και συμπεράσματα. | 2.92 MB | 30-01-2020 |